Tjenare!
Det blir lite konstiga inlägg ibland eftersom jag bloggar med mig mobil när jag inte har tillgång till datan haha.

Vi ska ha nationellaprov på tisdag och torsdag nästa vecka i svenska, vi får se hur det går...
Men denna veckan har gått sjukt fort! Känns som det var måndag igår lixom!

Men nu ska jag duscha och ja!
Ha det så bra!
Kram Moa


INSTAGRAM♥

                                                                
Om ni vill se vad jag gör på dagarna om jag inte hinner blogga eller om jag bara inte bloggar så kan jag följa mig på instagram där jag försöker uppdatera en gåg per dag men det blir inte alltid så. Jag heter iallafall@ aliciasalicias där och jag är rivat men accepterar nästan alla. Så där kan ni följa mig om ni vill! Och för er som inte har instagram så är det ett jättestarkt tips och ni borde skaffa det direkt. Det är en app som man laddar ned och instagram är ett jätteroligt sätt att kolla vad sina vänner gör och att dela med sig av sitt liv till sina vänner.
Moa har också instagram och är privat men hon heter @ moalinneam där! Följ henne.

MUSIC♥

Holaa. Idag onsdag är vår längsta dag och vi slutar 4, rikigt seegt. Men whatever man måste gå i skolan. Jag tycker ändå skolan är ganska rolig asså inte alla laktioner när man man bara sitter och skriver 100 A4- papper men det är ändå ganska kul med alla frendoos och sånt. Nu sitter jag och lyssnar på musik och fixar lite spotify-listor. Jag har inga läxor ska bara gå igenom lite SO. Ikväll ska jag titta på Sveriges mästerkock typ mitt favvo program. Men jag gillar typ matprogram och bakprogram och såånt. Puss Alicia
 

Hejjjsan

Alltså jag kommer inte på någon rubrik så ja...

Sorry för dålig uppdatering men nu så!!

Denna veckan har varit skön! Idag så har jag inte gjort så mycket! Nu ska jag bara kolla tv och äta daimtårta, mys!

Kram kram Moa


I´M BACK

Så nu är jag helt frisk, bara lite småförkyld och lite hosta bara. Jag har varit riktig risig och varit hemma en hel skolvecka. Men nu kommer jag börja uppdatera igen som vanligt och Moa ska nog också göra några inlägg! haha. Men snart sa jag iväg på tennis och sen bara ta det lugnt. Men jag tror jag uppdaterar mer sen idag! puss Alicia♥

Tjenare

Hello! Har inte bloggat på länge...inget kul har hänt! Har bara gått i skolan ungefär!
Gjorde en video tidigare idag men den försvann :/

Idag har jag bara gått i skolan !
Sedan pluggat spanska och engelska ! :)
Kram Moa:)


SJUUUUK

Förlåt för att jag inte har bloggat men det för att jag har varit sjuk och jag är det fortfarande och nu tänker ni säkert att då hinner jag blogga jättemycket. Men jag har inte orkat för jag har varit jätterisig. Men så fort jag blir frisk ska jag blogga igen.


Heeelg♥

Hejj!

Idag har jag varit på någon gymnastik uppvisning. Min kusin uppträdde eller vad det nu heter med sin lilla gympa grupp. De var väldigt duktiga för att vara 5-6 år.♥
Nu sitter jag på mitt rum (som vanligt) och lyssnar på lite musik♥
Kram kram Moa♥

STAN

Salut!♥ Idag har jag varit i stan och vi var i Gallerian och lite på nk också! Jag köpte lite olika saker som jag kan visa sen om ni vill. Sen när vi kom hem så har jag tittat på någon konstig film med Vendela och vilken sekund som helst så kommer Filippa hit så det blir kul att vara med henne!♥ Ikväll så ska jag kanske på "skridskodisco" men jag vet inte riktigt. Ni får ha en bra lördag så uppdaterar jag mer sen♥
Haha sträcket försvinner inte!

DET DÄR ÄR SÅ JAG


VIDEOBLOGG


Fridaayyyy♥

Äntligen fredag♥

Hejsan,min fredag har varit toppen♥
I skolan har vi haft idrott, vi hade 3 bollsporter. Han säger typ 3 fotboll så ska de första 3 i kön spela fotboll till 1. På SO så jobbade jag/min grupp lite om kanada♥
På NO så fick vi kolla i mikroskop. På olika celler och bakterier.♥
 
Nu ska jag snart äta lite mellis sedan kl 5 ska jag på basket.
 
Kram Moa♥
 

MIN TORSDAG♥

Holaa bloggen♥ Min torsdag har varit väldigt soft. Vi började kvart över tio och sen så hade vi lite lektioner och allt det där som brukar hända i en skola. Efter skolan gick jag till centrum som ligger kanske hundra meter bredvid min skola, där träffade jag mamma och Vendelaa. Vi handlade lite middagsmat och så. Sen när jag kom hem så har jag bara fluffat runt lite i mina mjukisbyxor och gjort lite annat. Ikväll ska vi äta Tacos♥! Jag har inte ätit det på jättelänge så detska bli gott! Sen ska jag nog pluga lite franska och bara ta det luugnt. Au revoir♥

Happy♥

 
Hola

Idag har det varit en skön dag eftersom vi inte hade matte i skolan hehe. 
Men vi slutade halv 3 så det var inte så kul men tiden gick rättså fort ändån. Vi hade förhör på spanska och engelska glosorna. Vi spelade också upp en engelsk pjäs. Jag glömde tyvärr två repliker men jag tror inte någon märkte det haha. Vi hade bara 2 lektioner på oss att både skriva pjäsen och öva in den...men det gick väll bra ändån.
Sedan så har vi haft SO och fått ett land som vi ska jobba med nu i 1 månad. Jag valde Canada, jag vet inte varför med det kändes bra. 
Ja nu blev det lite mycket ointressant fakta och så.
 
Just nu sitter jag på mitt rum och lyssnar på musik och lite sånt mysigt.
 
Ha en bra torsdags kväll alla♥
Kram Moa♥
 

TRÖTT, PLUGGMÄT

Helloo, nu har jag tagit ett bad och skrubbat mig och lite så sen så har jag pluggat franska och lite engelska. Jag är så himla trött så jag skulle kunna somna nu om jag gick och la mig men jag ska titta på Sveriger mästerkock eller vad det är som kommer idag klockan åtta. Jag ska nog också titta på "Mia på grötö"och se om det är kul. Imorgon har jag sovmorgon så jag kan gå upp klockan nio fast det blir alltid att jag går upp åtta. puss och godnatt♥

HEY THERE

Jättekonstig rubrik vet men har slut på rubriksfantasi. haha
Idag var vår längsta dag i veckan så det var ganska jobbigt. Vi åkte skridskor på idrottslektionen och det var inte så roligt! Haha nej men vet ni att jag har gått på konståkning i typ tre år och tog alla märken och var skulle typ få göra hjälmtestet innan jag slutade? whatever det var inte så kul iallafall. Jag tittade precis på "Så blev vi svenska Hollywood fruar" och det tycker jag faktiskt är ganska kul att titta på även fast de typ är lite weird! 
Jag uppdaterar mer sen men ha en bra onsdagskväll puss Alicia

Plugg♥

 
Tjenare!

Idag har jag bara gått skolan och lite sånt. Vi slutade efter lunch idag för typ lärarna skulle på något möte...tror jag.
Men nyss så pluggade jag spanska och engelska glosor♥ Nu kan jag de, äntligen♥
Ja det var nog allt men vi hörs♥
//Moa♥
 

TUESDAY♥

                                           ♦Fotograf: Moa♦ Modell: Moa ♦Kamera: nikon d3100 ♦
Holaaa! Idag i skolan så var det en rättså skön dag med bild och syslöjd och lite annat. När jag kom hem från skolan så åt jag lite mellis sen redigerade jag lite bilde och såå. Klockan fem idag så ska jag på tennisträning för första gången fast jag har spelat jättemycket när jag var mindre också. Men sen ska jag väll bara ta det luugnt och lite så! puuss♥
 
Ni får jättegärna kommentera om det är något speciellt ni vill att vi ska blogga om eller om ni har några frågor om oss eller såå. Det är bara kul om ni kommenterar! 

Nya bilder♥

Woop har nyss lagt in nya bilder på datorn som kommer visas upp här någon gång :D
Både bilder från nu i vinter och bilder på annat♥
 
 
Min dag har varit helt okej. Slöjden och spanskan var inte superkul med dagen gick ändån fort :)
Sen ikväll ska jag träna sedan så vet jag faktiskt inte ♥
 
Puss och kram Moa ♥

REDIGERINGSSKILLNAD♥

                                                                                  före
                                                                                   efter♥


Vinter♥

 
 Åhh vad kallt det är ute. Mina händer är iskalla...
Men kom precis hem från skolan.
Sitter och kollar på tv och ska snart upp på mitt rum och fotografera så det kanske kommer upp lite foton senare.
Ha en bra måndag så ses vi :)//Moa♥
(alla bilder som vi lägger ut har vi tagit själva! Men ibland på tipsen så är det tagna foton:) )

NERDS♥

Igår när jag var på stan så köpte vi Nerds som är en sorts amerikanskt godis som det knappt finns i Sverige. Nerds är verkligen mitt favorit godis + att förpackningarna är så färgglada och snygga! Vi köpte ett stort paket Nerds som i först inte riktigt fattade vad det var i det men det var två paket med smaken strawberry, grape. Och så fanns det två paket av watermelon & punch, wild cherry & punch. Vi köpte även lemonade wildcherry, apple watermelon och amped apple, lighting lemon. Min favorit är nog det paketet som är lila och rosa alltså strawberry, grape. puuss♥

SOVMORGON♥

Godmorgon! Idag är det måndag som ni redan nog vet, men jag börjar kvart över tio idag och det är jätteskönt för jag slutar också klockan halv två! Så måndagar är min skönaste dag verkligen! Jag har nästan bara två lektioner, engelska och idrott. I eftermiddag ska jag åka skidor så det blir kul men jag uppdaterar mer efter skolan. Ha en bra måndaag.

DAGENS...♥

Tröja med volanger, Magasin 36 / Byxor, Zara / Halsband, Magasin 36 / Jacka, Canada goes (syns inte på bilden) / Uggs, Australian ugg´s (syns inte på bilden) ♥♥♥

THE BODY SHOP JULKALENDER♥

The Body Shops julkalendrar är nog den bästa julkalendern man kan ha. Den finns i tre olika storlekar, liten, mellan, och stor. Både jag (Alicia) och Moa hade den största av de 2012 och då fick man allt i från mascara till fotbodylotion. Alla 24:a luckor i den som vi hade var jättestora så varje dag fick man någonting stort som t.ex en stor schampoflaska. Man fick liksom inte ett litet lipbutter varje dag. Den mellan stora kalendern och den lilla kalendern vet jag inte riktigt hur de ser ut om man säger så men man får iallafall olika saker från The Body Shop. Det kanske är lite sent att tipsa om den nu men till 2013:s december så är det ett starkt tips!

MIN DAG♥

En bild från Thailand när vi låg i jäättesköna hängmattor.
heej!♥ Idag på morgonen så åkte vi till Moas hotell och åt frukost med de där! coooozy Sen åkte de hem till Helsingborg:( men vi ska typ träffas i påsk så det är bra! Sen åkte vi till Bromma Blocks för att titta på lite saker. Jag köpte en pall till mitt rum, träningsshorts + ett träningslinne som jag är jättenöjd med sen köpte vi ett tennisrack eftersom att jag ska börja spela tennis på tisdag! Jag köpte även jättefina, färgglada galgar som passar bra nu när det snart är vår! Nu på eftermiddagen har jag bara tittat på film och tagit det luuugnt. Ha det braa! /Alicia

Hola♥

Igår ungefär kl 3 åkte vi upp till Alicia. Det var sjukt jobbigt att åka bil så långt men jag klarade det♥ När vi kom upp så var klockan ungefär halv 11 så vi åkte direkt till hotellet och sov där till idag. Idag så har jag varit här då och firat mini jul eftersom Alicia var på semester på julafton.♥ Jag fick ju inte så mycket presenter eftersom jag redan fått men fick ett stort 20 pack med olika lukter på dusch kräm från sephora och en sjal med rosa stjärnor.♥ Men det var kul att se var Alicia och Vendela fick.
 
Ha en bra lördags kväll♥
 

LÖRDAG

Heej!♥ Just nu är Moa och hennes familj uppe hos oss fast de bor på hotell. Idag har vi bara varit hemma hos oss och vi har gjort våra egna semlor, fotat, haft mini julafton eftersom att vi var borta över julen så har inte vi haft julafton med de än och så har vi bara "hängt" så som man brukar göra! 
Jag och Moa är släkt genom att våra mammor är syskon så vi har samma mormor och hon är också här nu så hon bor hos oss. Moa och min mormor kom igår och de åker hem imorgon. Vi träffas inte så jätteofta men kanske 5 gånger per år. Vi träffas när det är högtider och på sommarlovet så träffas vi typ hela det lovet. 
Ha en bra lördagkväll♥
 

HELLO♥♥♥

Vi är två kusiner på nästan tretton år. Vi bor 57 mil ifrån varandra och träffas ibland.
Men när vi väl träffas har vi super kul. Vi brukar fotografera och bara vara.
 
Denna bloggen kommer handla om allt möjligt. Vi ska försöka blogga dagligen men eftersom vi går i skolan och det brukar bli mycket läxor så kanske det inte kommer gå. Men vi ska försöka att skriva 2 inlägg per dag. Vi fotar väldigt mycket så det kommer att komma upp mycket bilder men också tips, videor, vardag m.m.
 
Ibland kan det komma upp inlägg med bara bilder. Ha det bra så uppdaterar vi snart igen! ♥
 
 
 

RSS 2.0